مدیریت ارتباط با مشتری CRM

https://amoot.sedighi.blogsky.com

مدیریت ارتباط با مشتری CRM

https://amoot.sedighi.blogsky.com

3 کمک نرم افزار CRM به بهبود تجربه مشتری

چگونه می توان فرآیند خرید محصول را به یک تجربه عالی برای مشتری تبدیل کرد؟

بسیاری از صاحب نظران در پاسخ به پرسش بالا یکپارچه سازی CRM را توصیه می کنند. زیرا پیاده سازی CRM این امکان را به کسب‌وکارها می‌دهد که استراتژی‌های مؤثر برای مدیریت روابط با مشتریان خود طراحی کنند.

تجربه خوب مشتری قلب تپنده هر کسب‌وکار موفقی است. زیرا:

 

رضایت مشتری را افزایش می‌دهد.

با تشویق مشتریان برای بازگشت و خرید بیشتر، موجب وفاداری به برند می‌شود.

میزان فروش و سود را افزایش می‌دهد.

 

بنابراین برای فروش بیشتر باید تجربه عالی برای مشتری ایجاد کنید و سامانه مدیریت CRM می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

 

  

نرم‌افزار CRM به 5 روش زیر می‌تواند تجربه مشتری را بهتر کند:

  

 

1. برقراری ارتباط مداوم با مشتریان

 

مشاور استقرار CRM ابزار بازاریابی مناسبی را در اختیار کسب و کارها می‌گذراد. مثلاً می‌توانید با استفاده از پنل های پیام صوتی انبوه یا پیامک انبوه، انواع بازاریابی را متناسب با نیازهای خود انجام دهید. اگر محتوای ارسالی شما برای مشتری ارزشمند باشد، از دریافت آن استقبال خواهد کرد.

برای مثال در روز تولد مشتری برای او ایمیل تبریک بفرستید و در آن کد تخفیفی برای خرید محصولات خود به عنوان هدیه در نظر بگیرید. البته لازم است که قبلاً اطلاعات مشتریان را جمع‌آوری و ثبت کرده باشید.

 

بهترین نرم افزار CRM باعث بهبود تجربه مشتری می شود

 

2. ایجاد یک تصویر و تجربه ثابت از برند

 

منظور از تجربه ثابت این است که مشتری به استانداردها و ویژگی‌های خاص برند شما عادت بکند و شما را با آن ها بشناسد.

 

ارائه تصویر و تجربه یکدست از برند یکی دیگر از امکاناتی است که نرم‌افزارهای CRM در اختیار می‌گذراند. موفقیت برند مک‌دونالد مثال بسیار خوبی در این زمینه است. به هر کجای دنیا سفر کنید خواهید دید که شکل و شمایل مک‌دونالد و کیفیت خدماتی که ارائه می‌کند کاملاً یکسان است. و این کلید محبوبیت فراوان این برند هست.

 

اگر بتوانید هر فرآیندی در کسب‌وکار را در جای مناسب خودش قرار دهید، افزایش کیفیت تجربه مشتری شما تضمین می‌شود.

 

خدمتی که نرم‌افزارCRM در این زمینه برای شما انجام می‌دهد،خودکار سازی این فرآیندها است. مثلاً اگر مشتری در وب سایت شما ثبت نام کند، سامانه مدیریت CRM یک ایمیل تشکر برای او ارسال می‌کند. در این ایمیل می‌توانید به اطلاع مشتری برسانید که به‌زودی از طرف شما با او تماس گرفته خواهد شد. نرم‌افزار سی ار ام سپس به صورت خودکار، کار جدید برای شما یا مسئول مربوط تعریف می‌کند که با مشتری جدید تماس بگیرید.

 

به این صورت هیچ فعالیت مشتری از چشم شما پنهان نمی‌ماند. رسیدگی مستمر و به موقع به درخواست‌ها، حس کارایی و ثبات را به مشتری القاء می‌کند.

 

3. شناخت بهتر مشتری

 

مهم‌ترین امکانی که برنامه‌های CRM در جهت بهبود کیفیت تجربه مشتری برای شما ایجاد می‌کند، شناخت هر چه بهتر مشتری است. با توجه به گزارش‌های دقیق CRM متوجه می‌شوید که چه محتوا و محصولی برای مشتری جذاب است. مثلاً اگر مشتری‌ها در ایمیل، روی لینک مربوط به محصول خاصی کلیک کنند. نشان‌دهنده این است که به آن محصول علاقه‌مندند. حالا شما می‌توانید با یک پیشنهاد تخفیف برای آن محصول آن‌ها را ترغیب به خرید کنید. هم تجربه خوب برای مشتری می‌سازید و هم سود برای خودتان!

 

 

در پایان یادآور می‌شویم که در این مقاله فقط به مشتریان موجود اشاره کردیم. اما همه مطالبی که گذشت برای مشتریان احتمالی هم جواب می‌دهد. خرید نرم ‌افزار CRM هم برای کسب‌وکارهای کوچک و هم بزرگ ارزشمند است. در واقع باید بررسی قیمت و خرید نرم افزار CRM را یک سرمایه‌گذاری موفق برای بهبود تجربه مشتریان دانست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد